Bestyrelsesmøde hos Grethe 13. oktober 2009
Fremmødte: Søren, Grethe, Johannes, Hilde, Hanne, Lisbeth og Anne.
1. Lørup hjemmeside
Johannes har lavet en ny hjemmeside, da den gamle lukkes officielt pr. 1. oktober 2009 (Fynsland). Johannes har overført størstedelen af informationerne fra den gamle hjemmeside til en ny, og arbejder på at gøre det færdigt.
Der er hentet et tilbud hjem på webhotel hos e-hjemmeside.dk. Her er mulighed for at oprette 25 link fra forsiden, og der kan lægges ca. 500 billeder ind. Priserne er:
Webhotel: 687,- kr. for de første 15 mdr.
588,- kr. pr. efterfølgende år.
Domænenavn: 45,- kr. pr år ved brug af .dk
Der er enighed i bestyrelsen om at domænenavnet skal være www.lørup.dk.
Der er enighed i bestyrelsen om at tage det præsenterede tilbud.
Ros til Johannes for det store arbejde.
Lisbeth foreslår at vi laver en studieaften, hvor interesserede kan lære at arbejde med hjemmesiden, så vi er flere, der ved, hvordan den virker.
Ligeledes foreslår hun, at vi opretter et link ”Leje af telt”. Lisbeth spørger Helle og Hans om vi må offentliggøre deres telefonnummer på hjemmesiden.
Søren laver et link fra Facebook-gruppen ”Loerup” til den nye hjemmeside og omvendt.
Det diskuteres i bestyrelsen, hvilke andre links, der vil være relevante at lægge ind på hjemmesiden, og ligeledes, hvilke hjemmesider, der skal linke til lørup.dk. Indkomne forslag er:
· Ejendomsmæglere
· Ryslinge Idræts- og Kultursamvirke
· Lokale skoler
Der nåedes ikke til enighed om noget, men det aftaltes, at vi til næste møde skal finde relevante emner
2. Orientering om Facebookgruppen
Der er nu 43 medlemmer, og den blev flittigt brugt i forbindelse med
Lørup Marathon.
Der er nogle tekniske problemer med at lægge billeder ind på siden. Søren mener, det måske kan afhjælpes ved at oprette det som en ”profil” i stedet for en gruppe. Hilde vil spørge Rune eller Maria om de kender til løsning på de tekniske udfordringer.
3. Opslagstavle
Opslagstavlen på legepladsen trænger til at blive skiftet ud. Der er et ønske om, at den i denne forbindelse gøres større. Medlemmerne i bestyrelsen vil spørge rundt, om nogen med tømrererfaring kan hjælpe os.
4. Lokalbladet
Det skal sendes ud i slutningen af april 2010.
Temaer:
· Årets begivenheder
· Gamle og nye nyheder
· Lørup maraton
· Kalender
· ”Hus-historie” af Krogen 3
5. Eventuelt
Hilde foreslår, at vi overvejer, hvad vi skal bruge vores penge til. Kan vi f.eks. bidrage med noget til vedligeholdelse af ”mosteriet”, som vi bruger ved saftpresning.
Et andet forslag er en vogn til at køre teltet på. Men Søren har repareret ”kassen”, så problemet skulle være løst.
Hanne foreslår, at vi samler erfaringerne fra årets Lørup Marathon:
– deltagergebyr sættes op til 40,- pr. person
– et ekstra telt, hvis vejret bliver dårligt
– sætte et maksimum for deltagere på 100 personer til næste gang. Folk i Lørup og familierelationer har første prioritet til at deltage
– hvis vi skal afskærme vejen, skal kommunen kontaktes. Vi skal selv stå for afmærkningen
– vi skal have afklaret, hvordan vi ønsker, det skal fungere med ”stafetterne”
– forplejning. Det var i orden med væske og frugt
– Hvordan forlænger vi begivenheden? Skal der laves fællesspisning i forlængelse af arrangementet?
– Vi skal have en bedre opgavefordeling næste gang. Der var ikke nogen, der havde det fulde overblik.
– Parkeringspladser. Folk skal kunne parkere, så de ikke skal køre på ruten, f.eks. på Krogen ved Johannes plads.
– skilte med numre skal være i stof eller filt – ikke papir
– Stafetten kan laves i forskellige farver, så omgangene lettere kan registreres.
– En gruppe nedsættes til at arrangere næste maraton. Den består af de to initiativtagere (Lars og Anders) og 1 til 2 andre. Lisbeth melder sig til dette. Beboerforeningen støtter op omkring deres arbejde.
– Bestyrelsen vil tilbyde at lave det som et beboerrådsarrangement.
– Hilde melder sig til at tælle runder næste år.
– Forslag om at alle løbere betaler 1,- kr pr. løbet km. Pengene bruges til et velgørende formål f.eks. sponsorbarn eller ”MY4C”
Næste bestyrelsesmøde er 19. november kl. 19.30 hos Hilde
Punkter til næste møde:
◾Landsbyplan og vedtægter læses igennem. De findes på lørup.dk
◾Find relevante links til lørup.dk og hvilke sider der skal linke til lørup.dk
◾Lørup Marathon 2010
Hilsen Anne