Ref. af generalf. 28.05.2013

Generalforsamling 28.maj 2013

1. Anne vælges som dirigent og der tages en hilsen-på-hinanden-runde omkring bordet.

2. Lisbeths beretning (Kan læses i beboerbladet):
•Johannes laver beboerblad
•Gennemgang af årets arrangementer
•Nye regler vedr. legepladsen (Opfølgning på kommende bestyrelsesmøde)
•Pga. diskussioner om trafiksikkerheden, foreslår bestyrelsen et ”trafikmøde” med en      konsulent fra kommunen.

Kommentar: Der foreslås, at det gøres nemmere at finde oplysninger omkring teltleje     på hjemmesiden + kontaktpersoner i bestyrelsens telefonnumre.

3. Kalender/arrangementer – kommentarer:
Der ønskes, at flere møder op til legepladsdag
Snak om æblemostdagen. Evt. kan den flyttes til start oktober.
Rigtig gode arrangementer. Der skal ikke laves flere, men gøres noget ved       opbakningen. F.eks. huske at indbyde/snakke med sine naboer
En opdatering på nye Lørup-beboere.

4. Regnskab fremlagdes.
Antallet af medlemmer er halveret, derfor kun et lille beløb tilbage i foreningens kasse.
Regnskab godkendt.

5. Kontingent:
Forslag: Sættes op til 50 kr. pr. pers. og 100 kr. for husstand. Alle får i år beboerblad-      et. Der stemmes dørklokker for at få flere medlemmer (fortælles om, hvad pengene        går til) – samt sendes mails

6. Vedtægtsændring:
Medlemmer: Til og med Krumstrupvej nr. 18, Egsmarken til åen (= gl. kommune-            grænse)

7. Landsbyplan
intet nyt

8. Trafikproblemer
skaber frustrationer, tages op med konsulent fra kommunen,
Særligt fokus på udkørsel fra Mølledamsvej til Lørupvej.
Forslag samles sammen og diskuteres på trafikmøde.
Forslag ang. kørsel med landbrugsmaskiner: Direkte henvendelse til/snak med              storbønder om at sætte farten ned med de store maskiner.

9. Kanonlaug
Bo orienterede. Flere interesserede. Tilladelse = stort arbejde, derfor afprøvning ved       Skt. Hans + maraton. (Kanon lånes fra anden klub) Derefter tages stilling af                     interesserede.

10. Ingen indkomne forslag.

11. Valg af legepladsansvarlig:
Thomas og Søren fortsætter.

12. Betaling af kontingent
(Se punkt 4). Husk at skrive adresse på ved betaling/overførsel.
Opfordring gentages i beboerblad.

13. Valg til bestyrelsen.
Næste år fortsætter med nøjagtig samme bestyrelse.

14. Valg af revisor.
Lene Thorup fortsætter. Hilde fortsætter som suppleant.

15. Evt. ◦
Referater mangler til hjemmesiden. Opfølgning snarest.
Bestyrelsen laver 20 skilte (4 til hver af de 5 arrangementer). Skiltene står hos de           ansvarlige af arrangementerne og optages og nedtages også af disse. (Bo skaffer         pæle)
Johannes orienterede om nyt på hjemmesiden: Et skiftedokument + gl. luftfotos fra         Lørup.
Johannes takkes for sit store arbejde med både hjemmeside og beboerblad

Referent: Trine