Generalforsamling hos Lisbeth den 23. maj 2011
Fremmødte: 19 personer
1. Valg af dirigent:
Lars Galsgaard valgt til dirigent.
2. Bestyrelsens beretning ved formanden
Se bilag 1.
3. Kassereren fremlægger regnskab
For første gang har vi brugt flere penge end der er kommet ind. Den største udgiftspost er indkøb af et partytelt.
Forespørgsel om, at beboerbladet kan udkomme elektronisk, så man selv kan udskrive det. Det vil spare penge. Men det er der ikke planer om i bestyrelsen, da mange synes det er rart at få bladet på papir, samt at ikke alle har adgang til en elektronisk version.
Se bilag. 2
4. Landsbyplanen
Ændringer i planen: Johannes fremhæver de steder, hvor der er foretaget ændringer. Disse godkendes.
5.Trafikforhold i Lørup:
Steen fremlægger bestyrelsens tiltag. Steen har lånt et gadespejl og undersøgt om det har forbedret udsigtsforholdene bl.a. ved udkørsel fra Mølledamsvej på Lørupvej. Men vurderede, at det ikke var en brugbar løsning nogle af stederne.
Det diskuteres om der kan stilles et gadespejl op ved Mølledamsvej, eller evt. et skilt med advarsel om skarpt sving forude.
En indvending mod gadespejle er, at det er et privat initiativ. Kommunen sætter ikke gadespejle op.
Kommunens forslag til øget sikkerhed er en hastighedsnedsættelse til 30 km/t udvalgte steder. Det fremhæves, at hvis vi kontakter kommunen, skal vi være indstillet på, at der kan komme forslag, som vi i landsbyen ikke er interesserede i at efterkomme f.eks. fælde vejtræ, beskære hække mm.
Det diskuteres også om cykelstien på Lørupvej kan forlænges over marken og evt. udstykning af 2 grunde. Tidligere har kommunen ikke været interesseret i dette forslag.
Forslag om midterstribe ved svinget på Lørupvej. (ved nr.12)
Forslag om at bestyrelsen sender en skrivelse rundt til alle husstande i Lørup med information om denne snak og med informationer om regler for beplantning ved veje. Alle er enige om en generel opfordring til at alle sætter sig ind i reglerne.
Vi skal være opmærksomme på, at en stor del af trafikanterne i Lørup udgøres af os beboere. Vi kan derfor opfordre hinanden til at køre efter forholdene.
Målet er, at vi ikke får trafikuheld i Lørup.
Snerydning i Lørup blev vendt. På kommunens hjemmeside kan man se, hvilke veje der er A- og B-veje. De sidste 2 år har det været et problem med snerydning på den del af lørupvej der er lukket ud mod motorvejen. Der er ønske om, at bestyrelsen støtter op omkring rydning af sne på denne del af vejen.
6. Øvrige indkomne forslag
ingen
7. Valg af legepladsansvarlig:
Der er begrænsede praktiske opgaver. Kommunen slår alt græsset på legepladsen.
Thomas Limbrecht er valgt.
8. Valg af bestyrelsen
Steen Andersen valgt til bestyrelsen
Kristina Limbrecht valgt til bestyrelsen
Kurt Larsen valgt som suppleant
Søren Østertoft valgt som suppleant
LeneTorup valgt til revisor
Henrik Dam valgt til revisor suppleant
Konstituerende møde den 15. juni kl. 19.30 hos Hilde
9. Evt.
Hjælp til Lørup Marathon: Trine, Henrik og Kristina melder sig som hjælpere.
Høstfest: Høstfesten ligger fremover fast den 2. lørdag i september. I år er datoen den 10. september.
Petanque: Første fredag i alle sommermåneder er der petanquesamling på legepladsen.
Hilsen Anne